søndag den 11. juni 2017

Læsning i sommerferien

Sommerferien står for døren og som dansklærer har jeg altid en ambition om at få mine elever til at læse i sommerferien.

Jeg har prøvet bankoplader og læsepas. I år er jeg blevet inspireret af et Facebookopslag skrevet af  Rikke Nymann Henriksen på gruppen "Os der underviser i indskolingen.

Hun har lavet et læse-lotteri med lodsedler. Hun havde lagt sit forældrebrev ud og det brugte jeg som udgangspunkt for mit eget projekt.

Med inspiration hos Rikke har jeg lavet ovenstående seddel til elever og forældre. QR-koden er en WIX.hjemmeside, hvor jeg har samlet en række links, hvor de kan finde inspiration til læsestof.
Se Wix.side HER

Jeg har lavet lodsedler til eleverne der ser sådan her ud

Planen er at give eleverne en lomme med 10 lodsedler i og brevet. Det får de med hjem til sommerferien.

Efter ferien afleverer de deres lodsedler, som jeg tjekker for at se at alle punkter er udfyldt. Herefter har vi en lodtrækning i klassen. Præmierne kan være bøger, blyanter, mandalabøger osv. 

Jeg er spændt på om det lykkes at få dem til at læse:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar